菜單

3/15/2019

5. כיצד אלוהים שולט בתבל כולה ומנהל אותה?


5. כיצד אלוהים שולט בתבל כולה ומנהל אותה?

דברי אלוהים רלוונטיים:

כמה יצורים חיים ומתרבים במרחבים העצומים של התבל, מצייתים שוב ושוב לחוק החיים ודבקים בכלל אחד קבוע. כל מי שמת לוקח איתו את הסיפורים של כל מי שחיי, וכל מי שחיי חוזר על אותה היסטוריה טרגית של כל מי שמת. על כן, חזקה על האנושות לשאול את עצמה: מדוע אנו חיים? ומדוע אנו צריכים למות? מי שולט בעולם הזה? ומי ברא את האנושות הזו? האם אמא אדמה באמת בראה את האנושות? האם האנושות באמת שולטת בגורלה שלה? ...האנושות לא יודעת מי הריבון על כל הדברים בתבל, וקל וחומר שהיא לא יודעת מה ראשיתה ועתידה של האנושות. האנושות רק חיה תחת החוק הזה בעל כורחה. איש לא יכול להימלט ממנו ואיש לא יכול לשנות אותו, מאחר שבכל צבא השמים, ישנו רק אחד החי מעולם ועד עולם והמחזיק בריבונות על הכל. הוא האחד שהאדם מעולם לא ראה, שהאנושות מעולם לא הכירה, שהאנושות מעולם לא האמינה בקיומו, אך הוא האחד שנפח נשמת חיים באבות האנושות והעניק לאנושות חיים. הוא האחד שמקיים ומזין את האנושות לשם קיומה, ומכוון את האנושות עד היום. יתר על כן, בו לבדו תלויה האנושות לשם הישרדותה. הוא מחזיק בריבונות על הכל ומושל בכל היצורים החיים בתבל. הוא פוקד על ארבע העונות, והוא זה שמזמן את הרוח, את הכפור, את השלג ואת הגשם. הוא מעניק לאנושות את אור השמש וגורם לבואו של הלילה. הוא שפרס את השמים ואת הארץ, סיפק לאדם את ההרים, את האגמים ואת הנהרות ואת כל היצורים החיים שבתוכם. מעשיו נמצאים בכל מקום, עוצמתו נמצאת בכל מקום, חוכמתו נמצאת בכל מקום וסמכותו נמצאת בכל מקום. כל אחד מהחוקים והכללים האלה הם ההתגלמות של מעשיו, וכל אחד מהם חושף את חוכמתו ואת סמכותו. מי יכול לפטור את עצמו מריבונותו? ומי יכול להשתחרר מתכנוניו? הכל קיים תחת מבטו ויתרה מכך, הכל חי תחת ריבונותו. עוצמתו ומעשיו לא מותירים לאנושות ברירה אלא להכיר בעובדה שהוא אכן קיים והוא הריבון על הכל. אין מלבדו כל דבר היכול לפקוד על התבל, וקל וחומר שאין כל דבר היכול לקיים את האנושות ללא מנוח.

מתוך 'האדם יכול לזכות בישועה רק תחת ניהולו של אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

3/14/2019

4. כיצד אלוהים הוביל וקיים את האנושות עד לימינו?


4. כיצד אלוהים הוביל וקיים את האנושות עד לימינו?

דברי אלוהים רלוונטיים:

עבודת הניהול של אלוהים החלה בבריאת העולם, והאדם הוא עיקר העבודה הזו. אפשר לומר שבריאת הכל בידי אלוהים נעשתה למען האדם. מאחר שעבודת הניהול שלו מתפרסת על פני אלפי שנים ולא בוצעה תוך דקות או שניות ספורות, או כהרף עין או במשך שנה או שנתיים, היה עליו לברוא דברים נוספים שהיו נחוצים לשם הישרדותו של האדם, כגון השמש, הירח, כל מיני יצורים חיים ומזון וסביבת חיים עבור האנושות. זו הייתה תחילת ניהולו של אלוהים.

מתוך 'האדם יכול לזכות בישועה רק תחת ניהולו של אלוהים' ב'הדבר מופיע בבשר'

3/13/2019

3. באילו היבטים מתגלים באופן עיקרי כול יכולתו וחוכמתו של אלוהים?


3. באילו היבטים מתגלים באופן עיקרי כול יכולתו וחוכמתו של אלוהים?

דברי אלוהים רלוונטיים:

דברי אלוהים הם סמכות, דברי אלוהים הם עובדה, ולפני שהמלים נאמרות מפיו, כלומר כשהוא מקבל החלטה לעשות דבר-מה, הדבר הזה כבר הוגשם.

מתוך 'אלוהים עצמו, הייחודי א'' ב'המשך של הדבר מופיע בבשר'

סמכותו ועוצמתו של הבורא באו לידי ביטוי בכול דבר חדש שברא ודבריו והישגיו התרחשו בו-זמנית, ללא כול אי-התאמה, ולו הקלה ביותר וללא כל הפוגה, ולו הקלה ביותר. הופעתם ולידתם של כול הדברים החדשים האלה היתה הוכחה לסמכותו ועוצמתו של הבורא: הוא עומד בדבריו ודבריו מתגשמים, ומה שמתגשם נמשך לנצח. עובדה זו לא השתנתה מעולם: כך היה בעבר, כך היום וכך יהיה לנצח נצחים.

3/12/2019

2. כיצד ניתן להכיר את טבעו ומהותו של אלוהים?


2. כיצד ניתן להכיר את טבעו ומהותו של אלוהים?

דברי אלוהים רלוונטיים:

בני אדם אומרים פעמים רבות כי אין זה דבר קל, להכיר את אלוהים. אך אני אומר שהכרת אלוהים אינה עניין קשה כלל, כי אלוהים מאפשר לעתים קרובות לאדם להיות עד למעשיו. אלוהים מעולם לא חדל מהדו-שיח שלו עם האנושות. הוא מעולם לא הסתתר מן האדם, ולא התחבא. מחשבותיו, רעיונותיו, דבריו ומעשיו, כולם גלויים בפני האנושות. לפיכך כול עוד האדם מבקש להכיר את אלוהים, הוא יכול להגיע להבנה ולידיעה עליו בכול מיני אמצעים ושיטות. הסיבה לכך שהאדם חושב בצורה עיוורת שאלוהים נמנע ממנו בכוונה, שאלוהים הסתתר בכוונה מפני האנושות, שלאלוהים אין כוונה לאפשר לאדם להבינו ולהכירו, היא כי הוא אינו יודע מיהו אלוהים ואינו חפץ להבין את אלוהים. עוד יותר מכך, מחשבותיו של הבורא, דבריו או מעשיו, אינם מעסיקים אותו... למען האמת, אילו האדם היה רק מנצל את זמן הבטלה שלו כדי להתמקד בדבריו או מעשיו של אלוהים ולהבינם, ולשים מעט לב למחשבותיו של הבורא ולקול לבו, לא היה לו קשה להבין כי מחשבותיו של הבורא, דבריו ומעשיו, נראים לעין ושקופים. בדומה לכך, לא יידרש מאמץ רב כדי להבין שהבורא נמצא בכול עת בקרב בני האדם, שהוא משוחח תמיד עם האדם ועם הבריאה בכללותה ושהוא מבצע מעשים חדשים מדי יום. מהותו וטבעו באים לידי ביטוי בדו-שיח שלו עם האדם. מחשבותיו ורעיונותיו מתגלים במלואם במעשיו. הוא מלווה את האנושות וצופה בה בכול עת. הוא מדבר אל האנושות ואל כול הבריאה בשקט, בדבריו הנאמרים ללא קול: אני בשמיים, ואני בתוך בריאתי. אני משגיח, אני מחכה, אני לצדכם...

מתוך 'אלוהים עצמו, הייחודי ב'' ב'המשך של הדבר מופיע בבשר'

3/11/2019

1. מה פירוש הדבר בדיוק להכיר את אלוהים? האם הבנה של ידע על כתבי הקודש ותיאוריה תיאולוגית יכולה להיחשב להכרת אלוהים?


1. מה פירוש הדבר בדיוק להכיר את אלוהים? האם הבנה של ידע על כתבי הקודש ותיאוריה תיאולוגית יכולה להיחשב להכרת אלוהים?

דברי אלוהים רלוונטיים:

הכרת האל המעשי כוללת את הכרת דבריו וחווייתם ואת תפיסת הכללים והעקרונות של העבודה שעושה רוח הקודש, ואת תפיסת האופן שבו רוח האל עובדת כבשר ודם. אם כן, היא כוללת גם את הידיעה שכל פעולה של האל כבשר ודם נשלטת על ידי הרוח, ושהדברים שהוא אומר הם ביטוי ישיר של הרוח. לכן אם ברצונכם להכיר את האל המעשי, עליכם קודם כל להכיר את האופן שבו אלוהים עובד באנושיות ובאלוהיות. דבר זה נוגע לביטויי רוח האל שכל בני האדם באים איתם במגע.

מתוך 'עליכם לדעת שהאל המעשי הוא אלוהים עצמו' ב'הדבר מופיע בבשר'

3/10/2019

3. מה טיב הבעיה בכך שהאדם לא יכיר באמת שמשיח מבטא? מה ההשלכות של כך שהאדם לא יתייחס למשיח כאל אלוהים?


3. מה טיב הבעיה בכך שהאדם לא יכיר באמת שמשיח מבטא? מה ההשלכות של כך שהאדם לא יתייחס למשיח כאל אלוהים?

פסוקים מכתבי הקודש, להתייחסות:

"בזאת תכירו את רוח האל: כל רוח שמודה שישוע המשיח התגלם כבשר ודם נובעת מאלוהים, וכל רוח שלא מודה שישוע התגלם כבשר ודם לא נובעת מאלוהים. זו רוחו של צורר המשיח" (יוחנן א' ד' 2-3).

"כי רמאים רבים באו אל העולם, והם אינם מודים בכך שישוע המשיח התגלם כבשר ודם. זהו רמאי וצורר המשיח" (יוחנן ב' א' 7).

3/09/2019

2. האם המשיח הוא באמת בנו של אלוהים או שהוא אלוהים עצמו?


2. האם המשיח הוא באמת בנו של אלוהים או שהוא אלוהים עצמו?

פסוקים מכתבי הקודש, להתייחסות:

"ויאמר אליו פילפוס, אדני הראנו נא את-האב ודי לנו. ויאמר אליו ישוע, זה כמה ימים אנכי אתכם, ואתה פילפוס הטרם תדעני? הראה אתי ראה את האב ולמה זה תאמר הראנו את האב? האינך מאמין כי אנכי באבי ואבי בי? הדברים אשר אדבר אליכם לא מנפשי אנכי דבר, כי אבי השכן בקרבי הוא עשה את המעשים. האמינו לי, כי אנכי באבי ואבי בי, ואם לא, האמינו לי בגלל המעשים" (יוחנן י"ד 8-11).

"אני והאב אחד אנחנו" (יוחנן י' 30).